ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ
Αχαρνών 29, 6ος όροφος,
Τηλ: 210-52 78 824.
TΜΗΜΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ
(Aνεργία, Aσθένεια, Έξοδα κηδείας)
Αχαρνών 27, 5ος όροφος,
Τηλ: 213-2169496 & 213-2169498.
(+30) 697 465 8009
Όπως ορίζεται με τα ισχύοντα (νόμος Βρούτση), από 1/1/2023 που προβλέπεται το ξεπάγωμα των ονομαστικών αποδοχών των συνταξιούχων, οι αυξήσεις στις συντάξεις θα είναι σε ποσοστό 50% κατά τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Αυτό σημαίνει ότι αν το ΑΕΠ αυξηθεί κατά 4% και ο Δίκτης Τιμών Καταναλωτή αυξηθεί κατά 2,5%, τότε η αύξηση στις συντάξεις θα είναι γύρω στο 3%-3,2%. Αυτό θα εχει ως συνέπεια η αρνητική προσωπική διαφορά των παλαιών συνταξιούχων (προ του 2016) να αποσβεσθεί σε περίπου μια πενταετία.
Έντονη είναι η κινητικότητα εν όψει της έγκρισης του νέου προγράμματος στήριξης ΜΜΕ και έντυπου Τύπου, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών συμπλήρωσης των γνωμοδοτικών επιτροπών. Σε αναμονή της υπουργικής απόφασης που θα εξειδικεύει τα μέτρα στήριξης των Μέσων Ενημέρωσης μετά την ψήφιση του «νόμου Λιβάνιου», οι εκδότες περιφερειακού Τύπου κατέθεσαν πρόταση για τη σύσταση νέου Ενιαίου Μητρώου Ενημερωτικών Μέσων.
Η δημιουργία του προϋποθέτει την κατάργηση των δύο υπαρχόντων μητρώων, του Μητρώου Online Media για τα διαδικτυακά ενημερωτικά Μέσα και του Μητρώου Περιφερειακών Εφημερίδων, που είχε ιδρυθεί επί υπουργίας Θεόδωρου Ρουσόπουλου το 2007 και επαναλειτούργησε το 2017. Το ενιαίο μητρώο, σύμφωνα με τους εκδότες του ΣΗΠΕ, αφορά όλα τα Μέσα Ενημέρωσης –έντυπα, ηλεκτρονικά και διαδικτυακά–, με κυρίαρχο κριτήριο την παραγωγή πρωτότυπου ειδησεογραφικού ενημερωτικού περιεχομένου από επαγγελματίες δημοσιογράφους.
Τυπολογίες
Τέλος στην επιδότηση αναστολής εργασίας για τον κλάδο των εφημερίδων. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οι εκδοτικές επιχειρήσεις αναλαμβάνουν πάλι τη μισθοδοσία και τις ασφαλιστικές εισφορές, που ως σήμερα κάλυπτε το κράτος.
Στις περισσότερες εφημερίδες συνεχίζει να ισχύει το μέτρο της τηλεργασίας.
Η λύση που αναμένουν οι εκδότες για τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα του έντυπου Τύπου θα έρθει από την έγκριση του προγράμματος στήριξης ΜΜΕ που βρίσκεται υπό συζήτηση αυτό το διάστημα.
Μέχρι τα τέλη Ιουνίου ισχύει η θητεία των διοικητικών συμβουλίων σωματείων και οργανισμών λόγω της πανδημικής κρίσης. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, στα αρμόδια υπουργεία τέθηκε το θέμα της παράτασης της θητείας λόγω της COVID αλλά και της αδυναμίας να προχωρήσουν διαδικασίες γενικών συνελεύσεων και εκλογών μέσα στο καλοκαίρι.
Υπάρχει συζήτηση να μεταφερθούν όλες οι διαδικασίες για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να δώσει νέα παράταση στη θητεία των συλλογικών οργάνων με τροπολογία σε νομοσχέδιο που βρίσκεται στη Βουλή.
Διαφοροποιήσεις στον εργασιακό τομέα φέρνει το νομοσχέδιο που παρουσίασε νωρίτερα ο αρμόδιος υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του 8ώρου, τις άδειες και τις υπερωρίες ενώ υπάρχουν ειδικές αναφορές για τις απεργίες, τις συνδικαλιστικές ενώσεις και την τηλεργασία.
Βασικοί άξονες
- 8ωρο (Διευθέτηση του χρόνου εργασίας)
Ο εργαζόμενος μπορεί να απασχοληθεί έως 2 ώρες επιπλέον πέρα του 8ώρου.Ο επιπλέον χρόνος εργασίας θα συμψηφίζεται με ρεπό, άδεια ή μειωμένο ωράριο. Δεν θα καταβάλλονται υπερωρίες.
Η ρύθμιση θα μπορεί να εφαρμόζεται μετά από συμφωνία του εργοδότη με τις σωματειακές οργανώσεις ή με ατομική συμφωνία μεταξύ εργαζόμενου και εργοδότη ενώ επισημαίνεται ότι ο εργαζόμενος θα έχει την δυνατότητα να αρνηθεί χωρίς να του επιβληθούν κυρώσεις.
- Υπερωρίες
Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο προβλέπεται η αύξηση του αριθμού των νόμιμων υπερωριών, που μπορεί να πραγματοποιήσει ο εργαζόμενος σε ένα έτος στις 150 ώρες.
- Ψηφιακή κάρτα
Καθιερώνεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας. Σύμφωνα με αυτή, ο χρόνος εργασίας του κάθε εργαζόμενου αλλά και οι άδειες του, παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο. Σε πρώτη φάση η ψηφιακή κάρτα θα εφαρμοστεί σε τράπεζες και βιομηχανία.
- Εργασία την Κυριακή
Βάσει σχετικής διάταξης διευρύνεται η λίστα των επιχειρήσεων που μπορούν να λειτουργούν και τις Κυριακές. Μεταξύ αυτών εντάσσονται οι επιχειρήσεις παραγωγής – αποθήκευσης – μεταφοράς – διανομής φαρμάκων και παραϊατρικού υλικού, εφοδιαστικής αλυσίδα (“logistics”), κέντρα κοινών υπηρεσιών. ομίλων επιχειρήσεων, Κέντρα δεδομένων και εν γένει μηχανογραφικών κέντρων ομίλων επιχειρήσεων, ψηφιοποίησης έγχαρτου αρχείου, παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης και τεχνικής υποστήριξης πελατών, παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος.
- Απολύσεις
Το νέο νομοσχέδιο παρέχει την δυνατότητα στον εργοδότη να ζητήσει την μη προσέλευση του εργαζόμενου στον χώρο εργασίας σε περιπτώσεις απόλυσης με προειδοποίηση ή έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία απομάκρυνσης του.
Επίσης, δίνεται η δυνατότητα χορήγησης επιπλέον αποζημίωσης σε εργαζόμενους, οι οποίοι δικαιώθηκαν δικαστικώς για παράνομη απόλυση. Έτσι, απαλλάσσεται ταυτόχρονα ο εργοδότης από την υποχρέωση επαναπρόσληψης του μισθωτού. Έως τώρα θυμίζουμε ίσχυε η υποχρεωτική επαναπρόσληψη με την παράλληλη καταβολή ημερομισθίων υπερημερίας.
Παράλληλα, στο νομοσχέδιο διευρύνεται η λίστα της ακυρότητας μιας απόλυσης. Για παράδειγμα δεν μπορεί να απολυθεί ένας πατέρας τους πρώτους έξι μήνες της γέννησης του παιδιού του.
Άκυρη επίσης θα κρίνεται και η απόλυση ενός εργαζόμενου με τηλεργασία, ο οποίος θα επικαλεστεί το δικαίωμα της αποσύνδεσης.
Όσον αφορά τη συνδικαλιστική δράση ο υπουργός Εργασίας ανακοίνωσε την αλλαγή της νομοθεσίας για να μπορούν να απολύονται συνδικαλιστές λέγοντας πως «η απόλυση μπορεί να είναι για σπουδαίο λόγο».
Ειδικά πάντως για το ζήτημα των απολύσεων αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Αύγουστου του 2019 η υποχρέωση του εργοδότη να αιτιολογήσει την απόλυση έχει καταργηθεί με τροπολογία του πρώην υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση.
- Τηλεργασία
Καθιερώνεται το δικαίωμα αποσύνδεσης του εργαζόμενου εφόσον βρίσκεται εκτός ωραρίου, ενώ προβλέπεται η υποχρέωση του εργοδότη να καλύπτει τις δαπάνες για τον υλικό εξοπλισμό.
- Συνδικαλιστικές οργανώσεις & απεργία
Καθιερώνεται Γενικό Μητρώο Συνδικαλιστικών Οργανώσεων. Η καταχώρηση, των οργανώσεων σε αυτό είναι προϋπόθεση για να αποκτήσουν νομική προσωπικότητα και για να ασκούν τα δικαιώματα των συλλογικών διαπραγματεύσεων και της κήρυξης απεργίας.
Παρέχεται η δυνατότητα εξ αποστάσεως ψηφοφορίας για την κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων. Παράλληλα, απαγορεύεται η παρεμπόδιση εργαζομένων, οι οποίοι κατά την διάρκεια απεργίας επιθυμούν να εργαστούν, ενώ προβλέπεται προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης λειτουργίας κατά την διάρκεια απεργίας σε επιχειρήσεις των οποίων η λειτουργία έχει ζωτική σημασία για το κοινωνικό σύνολο.
Επιπλέον, παρέχει σε όσους απασχολούνται σε συνεργατικές πλατφόρμες, το δικαίωμα να συνδικαλίζονται, να διαπραγματεύονται συλλογικά και να απεργούν, ενώ οι εργοδότες αναλαμβάνουν υποχρεώσεις ως προς την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.
- Άδειες
Ορίζεται άδεια πατρότητας 14 ημερών μετ’ αποδοχών. Παράλληλα, ορίζεται γονική άδεια διάρκειας τεσσάρων μηνών -με επιδότηση από τον ΟΑΕΔ για τους δυο μήνες.
Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα άδειας φροντιστή έως 5 ημέρες τον χρόνο μετ’ αποδοχών.
Θεσπίζεται δικαίωμα απουσίας λόγω ανωτέρας βίας για επείγοντα οικογενειακά ζητήματα 2 φορές το χρόνο (μία ημέρα κάθε φορά).
Σε ευέλικτες μορφές εργασίας όπως η τηλεργασία, υπάρχει προϋπόθεση ευέλικτου ωραρίου ή μερική απασχόληση για γονείς παιδιών ηλικίας έως και 12 ετών.
Παράλληλα, υπάρχει μνεία για καταπολέμηση της εργασιακής βίας ενώ υπάρχει πρόνοια για την προστασία των εργαζομένων που έχουν πέσει θύματα βίας αλλά και των εθελοντών ακόμη και των αιτούντων εργασίας.
Θεσπίζονται υποχρεωτικοί κωδικοί δεοντολογίας και πολιτικών διαχείρισης εσωτερικών καταγγελιών, διασφαλίζοντας έτσι την προστασία των θυμάτων.
Παράλληλα, απαγορεύεται η καταγγελία ή λύση της σύμβασης εργαζομένων που καταγγέλλουν περιστατικά βίας ή παρενόχλησης, ενώ θα έχουν δικαίωμα να αποχωρήσουν από τον εργασιακό χώρο για ένα χρονικό διάστημα –χωρίς διακοπή μισθοδοσίας- αν υπάρχει κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλειά τους, λόγω βίας ή παρενόχλησης.
Τέλος συστήνεται αυτοτελές τμήμα για την παρακολούθηση της βίας και παρενόχλησης στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) ενώ σε περίπτωση παράβασης της σχετικής νομοθεσίας θα επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις.
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του ελέγχου στον ΕΔΟΕΑΠ από κλιμάκιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που αφορά σε ανείσπρακτο αγγελιόσημο, από το 2005 μέχρι 2014 και θα συνεχιστεί στις 11 Μαΐου, με προοπτική ο έλεγχος να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου.
Ο ΕΔΟΕΑΠ θεωρεί το συγκεκριμένο έλεγχο μη σύννομο και γι’ αυτό ο πρόεδρος του ΔΣ του Οργανισμού Σταύρος Καπάκος απηύθυνε στις 16-4-2021 προς το Γ.Λ.Κ. την ακόλουθη επιστολή:
"Κύριοι,
Σας αναμένουμε στον ΕΔΟΕΑΠ τη Δευτέρα 19-4-2021, όπως αναφέρεται στο σχετικό mail το οποίο μας αποστείλατε, θεωρώντας αυτονόητη την τήρηση των μέτρων ασφαλείας λόγω COVID-19 και από την πλευρά σας καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής των στελεχών σας στους χώρους του Οργανισμού.
Θέτουμε υπόψη σας πως ο ΕΔΟΕΑΠ έχει αποδείξει επί σειρά ετών και με πλείστες ενέργειές του το ενδιαφέρον του για περάτωση της διαδικασίας ελέγχου και εκκαθάρισης του ακαταχώρητου, ανέλεγκτου και ανείσπρακτου αγγελιόσημου στο πλαίσιο του ελέγχου που οφείλει κατά νόμο να διενεργήσει το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, δηλαδή ο ΕΦΚΑ. Και τούτο διότι αναμένει την είσπραξη πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τη συγκεκριμένη αιτία, αφού κατά την κείμενη νομοθεσία, το αγγελιόσημο συνιστά νόμιμο πόρο του Οργανισμού μας.
Όπως γνωρίζετε, ο ΕΔΟΕΑΠ δεν διαθέτει εκ του νόμου αρμοδιότητα να ελέγχει και να καταλογίζει το αγγελιόσημο, διότι ο ΕΦΚΑ είναι ο αποκλειστικά αρμόδιος προς τούτο.
Επαναλαμβάνουμε για μία ακόμη φορά, ως έχουμε ήδη εκθέσει εγγράφως με επιστολές στα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αλλά και στην αρμόδια Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ότι η υπαγωγή του ΕΔΟΕΑΠ στον προκείμενο έλεγχο είναι μη σύννομη.
Ο ΕΔΟΕΑΠ δεν είναι υπόχρεος σε έλεγχο κατά τις διατάξεις του Ν. 3492/2006 διότι ενόψει α) της νομικής μορφής του, β) του θεσμικού του πλαισίου, γ) της χρηματοδότησής του και δ) του τρόπου λειτουργίας του ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΦΟΡΕΑ κατά την έννοια του άνω νόμου, δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των φορέων Γενικής Κυβέρνησης, δεν χρηματοδοτείται ούτε επιχορηγείται τακτικώς ή/και εκτάκτως από τον κρατικό προϋπολογισμό καθ’ οιοδήποτε τρόπο ή/και ποσοστό, ως άλλωστε τούτο πιστούται και από το άρθρο 5 του Καταστατικού του, στο οποίο απαριθμούνται εξαντλητικώς οι πόροι/έσοδα αυτού, εκ του οποίου προκύπτει άνευ ετέρου ότι ο Οργανισμός είναι αυτοχρηματοδοτούμενος σε ποσοστό 100% των εσόδων του. Ο ΕΔΟΕΑΠ δεν ανήκει στο δημόσιο τομέα, κατά την έννοια που προσδίδεται σε αυτόν από τις διατάξεις του Ν.1256/1982, ούτε ανήκει στις δημόσιες επιχειρήσεις του Ν.3429/2006, ούτε στους δημόσιους οργανισμούς του ιδίου νόμου, αλλά ούτε και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, δεδομένου ότι δεν συμμετέχει σε αυτόν το Δημόσιο με κανέναν τρόπο, ενώ δεν αποτελεί Ν.Π.Ι.Δ. που να έχει ιδρυθεί από το Δημόσιο ή από δημόσιες επιχειρήσεις.
Συνεπώς, αφ’ ης στιγμής ο ΕΔΟΕΑΠ δεν πληροί ούτε μεμονωμένα, πολλώ, δε, μάλλον, ούτε σωρευτικά τις τασσόμενες από το Ν. 3429/2006 προϋποθέσεις για να ενταχθεί στον προβλεπόμενο από τις διατάξεις αυτού έλεγχο, θέτουμε υπόψη υμών για μία ακόμη φορά πως η ακολουθούμενη από εσάς διαδικασία, καθώς και τα όποια πορίσματα/αποτελέσματα αυτής είναι αφ’ ενός μεν νομικώς έωλα, αφ’ ετέρου δε δικαστικώς προσβλητέα, με όλες τις εντεύθεν συνέπειες για όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτή."
Eνημέρωση από τον πλειστηριασμό της “Ναυτεμπορικής”. Η προσφορά ξεπέρασε τα 7 εκατ. ευρώ από την κυπριακή εταιρεία συμφερόντων Ζοfrank Holding co ltd του Δ. Μελισσανίδη για το πιεστήριο, την εφημερίδα, το ακίνητο και την ιστοσελίδα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΗΠΤΑ παραμένει στο πλευρό των εργαζομένων και θα πράξει ότι απαιτείται προκειμένου να διασφαλιστούν στο ακέραιο όλα τα οικονιμικά και εργασιακά τους δικαιώματα.
Η θέση για την κατάργηση του 2% επί των ακαθάριστων εσόδων όλων των επιχειρήσεων ΜΜΕ βρίσκει ευήκοα ώτα και στο Μέγαρο Μαξίμου. Στο επίκεντρο της συζήτησης, όπως φαίνεται, βρίσκεται το αν θα καταργηθεί η εισφορά του 2% για ορισμένες εταιρείες ΜΜΕ. Παράλληλα, καθοριστικές για τον ΕΔΟΕΑΠ αποδεικνύονται οι πολιτικές και συνδικαλιστικές επιλογές της προηγούμενης πενταετίας, με τη μετατροπή του οργανισμού ασφάλισης και επικούρησης των εργαζομένων στα ΜΜΕ σε Ταμείο για όλα τα ΜΜΕ.
Η απόφαση του υπουργείου Εργασίας για τον έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο στο Ταμείο του ΕΔΟΕΑΠ, που αφορά «ανείσπρακτο αγγελιόσημο κατά τα έτη 2005 – 2013» και «είσπραξη και απόδοσή του κατά τα έτη 2005 – 2014», ανοίγει εκ νέου και με τον χειρότερο τρόπο το θέμα της εισφοράς του 2%, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ο έκτακτος έλεγχος του υπουργείου Εργασίας ελήφθη μετά την απόφαση του ΣτΕ και προωθήθηκε από τον πρώην υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση με την ένταξη του ΕΔΟΕΑΠ στους φορείς που υπόκεινται σε έλεγχο της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ ζήτησε ήδη την ανάκληση της υπουργικής απόφασης Βρούτση, με την οποία εντάχθηκε το Ταμείο των ΜΜΕ στον έκτακτο έλεγχο, και είχε επαφές ήδη με το υπουργείο Οικονομικών. Το επιχείρημα της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ είναι πως δεν ανήκει στους Φορείς Γενικής Διακυβέρνησης ώστε να διαταχθεί έλεγχος και δεν χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το πρόβλημα για τον ΕΔΟΕΑΠ είναι πως ο Γιάννης Βρούτσης «πάτησε» στον νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που άλλαξε το καθεστώς λειτουργίας του Ταμείου από Οργανισμό σε Ταμείο ΜΜΕ. Στους φορείς που υπόκεινται σε έλεγχο από το υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται το ΕΤΑΠ ΜΜΕ, όχι όμως ο ΕΔΟΕΑΠ.
Ο έλεγχος του Γενικού Λογιστηρίου για ανείσπρακτο αγγελιόσημο κατά τα έτη 2005 – 2013 και για είσπραξη και απόδοσή του τα έτη 2005 – 2014 θα διενεργηθεί κανονικά στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ, ως διεύθυνση του ΕΦΚΑ. Και αυτό γιατί ο ΕΦΚΑ είναι ενταγμένος στους φορείς δημοσιονομικών ελέγχων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παλαιότερων ετών, το ανείσπρακτο αγγελιόσημο μπορεί να φθάνει και τα 150 εκατ. ευρώ.
typologies.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να πραγματοποιηθεί έκτακτος διαχειρηστικός έλεγχος στον Οργανισμό για ανείσπρακτο αγγελιόσημο κατά τα έτη 2005-2013 και για την είσπραξη και απόδοσή του κατά τα έτη 2005-2014.
Αναβλήθηκε για τις 7 Απριλίου ο πλειστηριαμός για τα περιουσιακά στοιχεία της “Ναυτεμπορικής”.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού («ΕΑ» )έχοντας υπόψη το άρθρο 11 Ν. 3959/2011 για κανονιστική παρέμβαση σε κλάδους της οικονομίας, αποφάσισε αυτεπαγγέλτως την εκκίνηση της σχετικής διαδικασίας στον κλάδο διανομής Τύπου.
Σκοπός της διαδικασίας είναι να εξετάσει τις συνθήκες ανταγωνισμού στον ως άνω κλάδο. Εφόσον διαπιστώσει ότι σε αυτόν τον κλάδο δεν υπάρχουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού και κρίνει ότι η εφαρμογή των άρθρων 1, 2 και 5 μέχρι 10 Ν. 3959/2011 δεν επαρκεί για τη δημιουργία συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού, η ΕΑ μπορεί, με αιτιολογημένη απόφασή της, να λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο για τη δημιουργία συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον συγκεκριμένο κλάδο.
Με την ερμηνευτική τροπολογία που πρότεινε η Κυβέρνηση (Υπ. Οικονομικών) και ψηφίστηκε χθες από την Βουλή, δόθηκε μία ακόμα απόλυτα σαφής απάντηση στην αυθαίρετη και παράνομη συμπεριφορά των ειδικών διαχειριστών.
Όλες οι απαιτήσεις των εργαζομένων κατά την περίοδο της ειδικής διαχείρισης αποτελούν προαφαιρούμενα του πίνακα διανομής.
Δεν είναι δυνατόν, ούτε και συνταγματικά νόμιμο, οι απαιτήσεις των εργαζομένων να είναι οι μόνες απαιτήσεις της περιόδου ειδικής διαχείρισης που δεν αποτελούν προαφαιρούμενο και να είναι προαφαιρούμενο όλες οι απαιτήσεις κάθε άλλου.
Αποκαταστάθηκε πλήρως η νομιμότητα, όπως ήδη είχε κριθεί και από τις αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.